۱۳۹۱ آذر ۲۴, جمعه

سالانه 32 هزار تن مرکبات در سیستان و بلوچستان تولید می شود + عکسها



ˈرضا نجفیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیکشهر افزود: هفت رقم پرتقال، دو رقم گریپ فروت، پنج رقم نارنگی، چهار رقم لیمو شیرین، لیمو ترش و نارنج انواع مرکبات در سیستان و بلوچستان را شامل می شوند.
ایرنا: رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه به طور متوسط 32 هزار تن انواع مرکبات از سطح سه هزار و 62 هکتار باغات استان برداشت می شود.

ˈرضا نجفیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیکشهر افزود: هفت رقم پرتقال، دو رقم گریپ فروت، پنج رقم نارنگی، چهار رقم لیمو شیرین، لیمو ترش و نارنج انواع مرکبات در سیستان و بلوچستان را شامل می شوند.

وی با اشاره به متفاوت بودن ارقام تولیدی مرکبات در سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر نقاط کشور گفت: طعم مرکبات در استان با توجه به مدت زمان
طولانی تابش آفتاب شیرین تر و از پوست نازکتر و بازارپسندی بهتری برخوردار است.

او بیان کرد: سیستان و بلوچستان با 18 میلیون هکتار مساحت و برخورداری از آب و هوایی گرم و مرطوب با متوسط بارندگی 100 میلیمتر در سال مستعد پرورش انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری است.

وی افزود: بیش از 260 هزار هکتار زمین کشاورزی در سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که 70 هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد.

او اظهار داشت: تولید سالانه میوه های گرمسیری و سردسیری باغات سیستان و بلوچستان که بیشتر آنها در جنوب استان واقع شده اند بیش از 370 هزار تن در سال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرحهای نوین آبیاری بویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک در استان را از راههای رونق بخش کشاورزی استان برشمرد.

نجفی با بیان اینکه سهم عمده ای از اشتغال سیستان و بلوچستان وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: اکنون سه هزار نفر در باغات استان مشغول به کار هستند که با بهره گیری از تمامی ظرفیت های کشاورزی و استفاده از روشهای نوین این تعداد به دو برابر افزایش خواهد یافت.

او اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساختها بویژه استفاده مناسب و بهینه از آب در زمین های کشاورزی، سطح زیر کشت محصولات باغی و تولیدات آن دو برابر خواهد شد.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر